בנט באגרת לדרוזים: המשבר – הזדמנות

שר החינוך, נפתלי בנט No Comments on בנט באגרת לדרוזים: המשבר – הזדמנות

בניסיון להמשיך את ההידרדרות והסחף במחאת הדרוזים על רקע חוק הלאום, כותב שר החינוך נפתלי בנט אגרת לבני העדה הדרוזית ואומר: "בהתנהלות נכונה אפשר להפוך משבר זה לאירוע המחזק עוד יותר את ברית החיים בין העדה הדרוזית לבין מדינת ישראל"

בנט ומנהיג הדרוזים, שייח' טריף צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אגרת מיוחדת לאחינו בני העדה הדרוזית: בואו נהפוך את המשבר להזדמנות.

1. העדה הדרוזית אינה צריכה להוכיח לאיש את נאמנותה למדינת ישראל ואת עוצמת הברית שכרתנו. 70 שנות המדינה מוכיחות זאת מעל לכל ספק.

2. נדמה לי שכל אדם הגון שקורא את חוק הלאום יסכים שאין בו שום פגיעה בזכויות הפרט של אף אזרח ישראלי, בוודאי לא של בני העדה הדרוזית המופלאה. להיפך, הוא חוק חיוני. יחד עם זאת, משלל סיבות, העדה הדרוזית פגועה וזועקת את כאבה המצטבר.

3. אני מזהה שתי סכנות: שהעדה עלולה לצאת מהקונצנזוס ישראלי ולהפוך לנושא שבמחלוקת פוליטית. הסכנה השנייה היא התרחקות של ציבור דרוזי מסוים מחיבור למדינת ישראל. שתיהן סכנות חמורות. כולם צריכים להימנע כעת מפעולות ואמירות שיפגעו בכולנו קדימה שנים רבות.

4. יש כאן שחקנים מסוימים שאינם תמי-לב. מנצלים את מצוקת העדה הדרוזית כדי ליירט את חוק הלאום ולפעור תהום בין הדרוזים לבין המדינה כאשר הדרוזים עצמם מעניינים אותם כקליפת השום.

5. היה צריך לרתום מראש את הציבור לחוק, בפרט את העדה הדרוזית. עם זאת חשוב להדגיש: החוק, כפי שמנוסח, הוא חיוני וחשוב מאין כמוהו. המלצה לכולם: קיראו את החוק. אם ישראל לא תהיה יהודית היא לא תהיה דמוקרטית.

6. לכן אני קורא לציבור הדרוזי: אחים אנחנו. ברור לכולם שמדינת ישראל היא הבית שלכם. אל תלכו שולל אחר מחרחרי הקיטוב. בואו ננצל את המשבר ונהפוך אותו להזדמנות היסטורית לתקן את הבעיות באמת, והן ממש אינן קשורות לחוק הלאום.

7. הממשלה והציבור הישראלי כולו חפצים בחיזוק הברית ההיסטורית. בואו נשב יחד ברוח טובה ונפרוס את מלוא האתגרים בקרקעות לילדיכם, במקומות עבודה, בשיפור החינוך ושיעורי כניסת הבנים לאוניברסיטאות (נושא בו אני מטפל באופן אישי) ועוד.

8. נשב יחד גם לעצב חוק מיוחד שיקבע לצמיתות את מעמד העדה החשובה הזו שקשרה גורלה למדינת ישראל.

9. בהתנהלות נכונה אפשר להפוך משבר זה לארוע המחזק עוד יותר את ברית החיים בין העדה הדרוזית לבין מדינת ישראל.

10. אני אוהב אתכם, אחיי הדרוזים. שרתנו יחד בצה"ל בהרי הלבנון, בכפרי יהודה ושומרון ובסמטאות בעזה—בכל המערכות. הברית בינינו היא ברית-חיים. בואו לא נקלקל זאת.

נעבור משבר זה יחד, ונתחזק!

שלכם,
נפתלי בנט
שר החינוך



0 תגובות